SISENA SESSIÓ (Laia Sanchez Ocaña)

 


      19/02/2021

Després de dues setmanes, vam tornar a veuren's (el dia 12 era la setmana de festa). 

La professora va començar la classe explicant els paràmetres de la veu, que són els següents:

  • Intensitat (volum)

  • Ritme

  • To

  • Velocitat

  • Altura del so 

  • Articulació

  • Estabilitat del so


    També, ens va dir que un element molt important és el silenci i la pausa a l'hora de comunicar-nos. Els silencis ens diuen moltes coses a l'hora de parlar o inclús, si no vols parlar, aquest silenci també dóna a entendre un significat. 

    Els accents també són essencials, perquè remarques més les coses més importants. 

    Tenim una sèrie de paràmetres per jugar i ser més expressiu. 


    A l'acabar amb aquesta explicació, Tota la classe s'hi havia d'aprendre de memòria aquesta frase (la de sota) i dir-la en veu alta individualment posant un to determinat a la veu, podia ser enfadat, trist, content...

    “Un rus que és ros té un ris i està al ras sense fer res”. 

    • Enfadada

    • enamorada

    • em fa molta pena el rus

    • m'estranya

    • o el que sigui. 

      (maneres de dir la frase)


    Ami em va tocar dir-la la primera persona del teams, i la vaig dir dues vegades, la primera vegada neutre i després trista. 


    Després, vam parlar amb imatges: (pensar imatges de l’estiu hem de visualitzar si ens ho vam passar bé i quan expliquem veurem si ens ho vam passar bé o no). A vegades olorem les ciutats que has anat només per com expliques, és a dir, que notem els sentiments que tens a l'hora d'explicar aquesta ciutat per la manera en com t'expresses i comuniques.


    Quan tots i totes vam dir el verbosament va passar el següent:
    • molts no sabiem el barbussament, el llegíem i això va condicionar molt a l'hora del to de veu

    • Tothom va dir la frase amb el to d'enfadat i va haver-hi poques variacions

    • Ho havíem de fer amb més impuls.


      A l'acabar amb l'exercici de la frase, ens vam dividir en grups. El que havíem de fer era:


    • Explicar una anècdota amb un idioma inventat i els components del grup havien d'entendre amb els paràmetres.  

    • El meu grup estava compost per la Irene Ros, Emma Raventós i Raül Vallena. 

    • Ens va agradar i va ser clar (vam fer grup de whatsapp).


    Al retorn a la classe, van fer exemples els de l'altre grup i la professora els hi donava tàctiques. 

    A l'acabar, vam fer un joc.


    Ens va dir el treball de la setmana que ve: frase que podem explicar de tres maneres diferents. (Avui toca pizza) Tothom presentarà. No hem de ser tímids, ens hem de fer grans i fer-ho també gran. 





Comentaris